tambur bblc cu fisuri in interior
Moderatori: gor965, florentiniuga
tambur bblc cu fisuri in interior
a mai intalnit cineva acest fenomen ? or fi din turnare sau de la intemperii, socuri sau alte cauze? ii poate afecta functionabilitatea? se pot mari aceste fisuri in timp ? mentionez ca tamburul este model vechi. astept parerile voastre multumesc anticipat
Re: tambur bblc cu fisuri in interior
Părere personală - pare defect de turnare sau de prelucrare la rece, cu toate că lateralele sunt frumos finisate! Nu prea ai ce să le faci, iar dacă încerci rectificarea le strici echilibrul dinamic (sunt inginer electromecanic de meserie şi am văzut multe piese de acest gen, cu defecte de turnare, unde fisurile sunt capilare care se amplifică în timpul utilizării).
Nu cred că vei avea vreo problemă cu tamburii pentru că forţele de lucru ale acestora nu sunt mari şi te vor ţine .... până la pensionare!
Respect
Nu cred că vei avea vreo problemă cu tamburii pentru că forţele de lucru ale acestora nu sunt mari şi te vor ţine .... până la pensionare!
Respect
Plec la pescuit, nu să prind peşte !!!
Re: tambur bblc cu fisuri in interior
fisurile alea clar nu sunt defect de turnare
se observa clar ca fisura trece prin toate suruburile forate in tambur
eu cred ca acele fisuri nu sunt periculoase
se observa clar ca fisura trece prin toate suruburile forate in tambur
eu cred ca acele fisuri nu sunt periculoase
Critic echilibrat
Re: tambur bblc cu fisuri in interior
Cateva observaţii:
1. Uita-te la diferenta de rugozitate dintre suprafaţa cu fisuri şi laterala tamburului (se vede clar lipsa finisajului pe fundul tamburului)
2. Fisurile nu sunt exclusiv între perforaţiile pentru nituri, ci sunt şi în alte zone ale suprafeţei.
3. Bănuiesc că fisurile nu sunt străpunse în partea cealaltă a capacului tamburului (probabil că le-ar fi fotografiat şi pus pe site), ceea ce mă face să cred că sunt fisuri capilare, de suprafaţă.
Un test uşor se face prin testul "roţilor de tren". Ati văzut cum mecanicul acela din gări loveşte roţile de tren cu un ciocănel pentru verificare? Sunetul se schimbă când roata este fisurată, este gros şi înfundat, ca o doagă. Dacă vrei un test de verificare a tamburului, leagă-l cu un fir de aţă de cusut şi loveştel cu un ciocănel de traforaj, iar dacă se aude un clinchet ca de clopoţel totul este bine!
Îmi menţin opinia că o să-l ai până la pensionare!!!
Respect
1. Uita-te la diferenta de rugozitate dintre suprafaţa cu fisuri şi laterala tamburului (se vede clar lipsa finisajului pe fundul tamburului)
2. Fisurile nu sunt exclusiv între perforaţiile pentru nituri, ci sunt şi în alte zone ale suprafeţei.
3. Bănuiesc că fisurile nu sunt străpunse în partea cealaltă a capacului tamburului (probabil că le-ar fi fotografiat şi pus pe site), ceea ce mă face să cred că sunt fisuri capilare, de suprafaţă.
Un test uşor se face prin testul "roţilor de tren". Ati văzut cum mecanicul acela din gări loveşte roţile de tren cu un ciocănel pentru verificare? Sunetul se schimbă când roata este fisurată, este gros şi înfundat, ca o doagă. Dacă vrei un test de verificare a tamburului, leagă-l cu un fir de aţă de cusut şi loveştel cu un ciocănel de traforaj, iar dacă se aude un clinchet ca de clopoţel totul este bine!
Îmi menţin opinia că o să-l ai până la pensionare!!!
Respect
Plec la pescuit, nu să prind peşte !!!
- Madalin Dirla
- Veteran
- Mesaje: 3312
- Membru din: 03 Mai 2008, 14:46
Re: tambur bblc cu fisuri in interior
Stai linistit,nu se intampla nimic !
neverback scrie:a mai intalnit cineva acest fenomen ? or fi din turnare sau de la intemperii, socuri sau alte cauze? ii poate afecta functionabilitatea? se pot mari aceste fisuri in timp ? mentionez ca tamburul este model vechi. astept parerile voastre multumesc anticipat
Re: tambur bblc cu fisuri in interior
multumesc mult de raspunsurile promte tuturor. stima si fire intinse