Mesaj
de Popescu Stefan » 24 Sep 2011, 09:42
Domnule Nagy,
Tin să vă fac câteva precizări, întrucât constat că aveți câteva lacune. În primul rând, vă precizez că pescuitul sportiv este recunoscut de statul român ca sport din anul 2002. Începând cu anul 2005 a devenit posibilă înfiintarea federației sportive pe această ramură sportivă. Puteți să spuneți ce au făcut pescarii sportivi în această perioadă?
In al doilea rând, pe o ramură sportivă se poate înființa, în condițiile legii, o singură federație sportivă. Așa că, place sau nu cuiva, nu mai există posibilitatea legală de a se mai înființa o altă federație, așa că cei care doresc să se implice în organizarea și administrarea pescuitului sportiv sunt așteptați să-și exprime disponibilitatea. Federația nu intenționează să se căciulească la nimeni.
Va-și recomanda să citiți cele ce urmează ca să înțelegeți ce înseamnă o federație sportivă:
Legea 69/2000
...........................................
Capitolul V - Federatiile sportive nationale
Art. 35
(1) Federatiile sportive nationale sunt structuri sportive de interes national, constituite prin asocierea cluburilor sportive si asociatiilor judetene si ale municipiului Bucuresti, pe ramuri de sport.
(2) Potrivit prezentei legi federatiile sportive nationale sunt persoane juridice de drept privat, de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, apolitice si fara scop lucrativ.
(3) Dobandirea personalitatii juridice se face in conditiile legii.
Art. 36
(1) Federatiile sportive nationale se vor constitui numai cu avizul expres al Ministerului Tineretului si Sportului.
(2) Pentru o ramura de sport se poate constitui, in conditiile legii, o singura federatie sportiva nationala.
(3) Prin exceptie, se pot constitui Federatia sportiva nationala �Sportul pentru toti� si Comitetul National Paralimpic, pentru persoanele cu dizabilitati, ca persoane juridice de drept privat, de utilitate publica, avand ca membri persoane fizice si persoane juridice cu activitate specifica in domeniu.
(4) Modificarea statutelor sau a actelor constitutive ale federatiilor sportive nationale este supusa procedurilor prevazute de lege, dupa ce s-a obtinut avizul expres al Ministerului Tineretului si Sportului.
(5) Federatiile sportive nationale se organizeaza si functioneaza in baza statutului propriu elaborat in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu statutele federatiilor internationale corespondente.
(6) Infiintarea federatiilor sportive nationale sau modificarea statutelor si a actelor constituive ale acestora, fara respectarea dispozitiilor alin. (1) si (4), este nula de drept.
Art. 37
(1) Federatiile sportive nationale au urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza strategia nationala de dezvoltare a ramurii de sport si controleaza aplicarea acesteia de catre membrii afiliati;
b) organizeaza, conduc, controleaza si supravegheaza activitatile si competitiile sportive oficiale la nivel national, in baza statutelor si regulamentelor adoptate;
c) organizeaza si coordoneaza intreaga activitate a arbitrilor pe ramuri de sport, privind formarea, perfectionarea continua, clasificarea si promovarea acestora, pe baza unui regulament propriu de functionare;
d) elaboreaza si realizeaza planurile de pregatire si de participare a sportivilor de performanta romani din cadrul reprezentativelor nationale la competitiile internationale;
e) exercita puterea disciplinara in termenii prevazuti de prezenta lege si potrivit statutelor si regulamentelor proprii;
f) organizeaza sau tuteleaza competitiile oficiale cu caracter international care au loc pe teritoriul Romaniei, cu avizul Ministerului Tineretului si Sportului;
g) colaboreaza cu Ministerul Tineretului si Sportului, cu Ministerul Educatiei Nationale si/sau cu institutiile din structurile acestora pentru formarea si perfectionarea specialistilor din domeniul sportului;
h) promoveaza masurile de prevenire si control al folosirii substantelor interzise si al metodelor neregulamentare, destinate sa mareasca in mod artificial capacitatea fizica a sportivilor sau sa modifice rezultatele competitiilor organizate direct la nivel national, in concordanta cu reglementarile federatiilor internationale, ale Comitetului International Olimpic si ale Agentiei Mondiale Antidoping. Orice alte masuri ce contravin reglementarilor mai sus mentionate sunt nule de drept;
i) intreprind masuri pentru prevenirea si combaterea violentei, precum si pentru promovarea spiritului de fair-play si a tolerantei in activitatea sportiva.
(2) Federatiile sportive nationale asigura reprezentarea Romaniei in competitiile sportive si in organismele internationale la care sunt afiliate.
Art. 38
(1) Federatiile sportive nationale se inscriu in Registrul sportiv, pentru obtinerea Certificatului de identitate sportiva.
(2) Federatiile sportive nationale se pot afilia la federatiile sportive internationale, la alte foruri europene sau mondiale, pe baza avizului dat de Ministerul Tineretului si Sportului.
Art. 39
(1) Federatiile sportive nationale au organisme proprii de administrare si gestionare a bugetului si patrimoniului, constituite conform legii, precum si propriilor statute si regulamente.
(2) Federatiile sportive nationale se supun verificarilor financiare, potrivit legii si statutelor proprii.
(3) Federatiile sportive nationale dispun de bunurile aflate in proprietatea lor, pot incheia contracte de imprumut si pot elibera titluri de credit, cu conditia ca aceste acte juridice sa fie incheiate pentru realizarea obiectului de activitate.
(4) Federatiile sportive nationale pot greva sau instraina bunurile mobile sau imobile, finantate total sau partial din fonduri publice, prin programe, sau pot schimba destinatia acestora numai cu aprobarea Ministerului Tineretului si Sportului.
Art. 40
In cazul dizolvarii unei federatii sportive nationale lichidarea patrimoniului se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 41
Federatia sportiva nationala �Sportul pentru toti� si Comitetul National Paralimpic beneficiaza de drepturile si de obligatiile federatiilor sportive nationale si isi desfasoara activitatea pe baza de programe nationale, finantate prioritar de la Guvern.
Sper că ați înțeles acum care este rolul unei federații sportive.
Cât despre controversa asupra președintelui, aceasta este o chestiune care se rezolvă din interiorul federației, nu de către chibiți. Se pare că până acum nimeni nu s-a dovedit capabil să ia taurul de coarne în ceea ce privește înființarea federației și toți s-au complacut în zicala merge și așa. Va asigur că realizarea acestei structuri a presupus muncă, bani investiți, renunțarea la alte lucruri care se puteau face în acest timp, cât și depășirea obstacolelor puse în cale tocmai de cei care erau așteptați să facă ceva pentru pescuitul sportiv. Vă asigur că federația știe ce are de făcut și, ca o părere personală, nu cred că pescuitul sportiv din România poate progresa cu cei care până acum s-au erijat în conducătorii lui. Motivul este simplu; mulți dintre ei l-au considerat ograda proprie și l-au exploatat ca atare. În primul rând, ca să obțină rezultate, pescuitul sportiv are nevoie de o nouă viziune și, lucrul cel mai greu, de alte mentalități. Sunt optimist și cred că timpul le va rezolva pe toate.