Rulmenti

Moderatori: gor965, mini_mic

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin2804
membru activ
membru activ
Mesaje: 111
Membru din: 09 Noi 2008, 15:00
Localitate: Suceava
Contact:

Rulmenti

Mesaj de catalin2804 » 22 Dec 2010, 19:23

Sunt curios daca cineva a incercat sa isi mai puna rulmenti la mulinete. Din cate am vazut eu cele mai uzuale locuri unde poti pune sunt la maner 2 rulmenti si roller bearing.

Avatar utilizator
craparulsef
Veteran
Veteran
Mesaje: 1181
Membru din: 04 Ian 2010, 21:17

Re: Rulmenti

Mesaj de craparulsef » 22 Dec 2010, 20:56

catalin2804 scrie:Sunt curios daca cineva a incercat sa isi mai puna rulmenti la mulinete. Din cate am vazut eu cele mai uzuale locuri unde poti pune sunt la maner 2 rulmenti si roller bearing.
Se pot monta, la aproape orice tip de mulinetă care în mod evident are în loc de rulmenți bucșe de teflon, prin înlocuirea bucșelor care de regulă au dimensiuni comparabile cu cele ale rulmenților.
INFO SULINA !!! - 0723.658.807

Avatar utilizator
catalin2804
membru activ
membru activ
Mesaje: 111
Membru din: 09 Noi 2008, 15:00
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Rulmenti

Mesaj de catalin2804 » 22 Dec 2010, 21:00

Si s-ar simti ceva diferenta? Adica daca se merita investitia, ca nu sunt chiar asa de ieftini rulmentii de calitate.

Avatar utilizator
craparulsef
Veteran
Veteran
Mesaje: 1181
Membru din: 04 Ian 2010, 21:17

Re: Rulmenti

Mesaj de craparulsef » 22 Dec 2010, 21:51

catalin2804 scrie:Si s-ar simti ceva diferenta? Adica daca se merita investitia, ca nu sunt chiar asa de ieftini rulmentii de calitate.
Diferența este evidentă ... în primul rând dispare uzura prematură a suprafaței piesei ce rulează într-o bucșă de teflon, cunoscut fiind faptul că teflonul este un bun material antifricțiune, foarte rezistent, iar producătorii în general folosesc piese motrice din antimoniu, un material foarte moale. Mai rare ocaziile în care producătorul montează bucșe de teflon pentru axe să spunem din oțel inoxidabil pentru simplul motiv că aceste componente, mă refer la cele din oțel sunt mai greu de prelucrat în comparație cu antimoniul care se toarnă sub presiune pur și simplu. Cu foarte mulți ani în urmă axele din antimoniu ale pinioanelor care practic făceau corp comun cu acestea, după ce se uzau în mod evident, le bucşam cu cilindri foarte subțiri din inox sau Bz 14, după care alezam bucșele din teflon la cotă adecvată. Mulinetele deveneau chiar mai rezistente decât la început. Ulterior mi-au rămas o mulțime de rulmenți de la tot felul de mulinete care nu mai puteau fi recondiționate din diferite motive, cred că şi acum mai am foarte mulți. Toate acestea până am ajuns la concluzia că orice rabat la calitate e un eșec garantat! Acum cumpăr numai lucruri de calitate, e drept sunt incomparabil mult mai scumpe, dar pot avea satisfacția de a le face cadou nepoților!
INFO SULINA !!! - 0723.658.807

Avatar utilizator
catalin2804
membru activ
membru activ
Mesaje: 111
Membru din: 09 Noi 2008, 15:00
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Rulmenti

Mesaj de catalin2804 » 23 Dec 2010, 11:09

Multam de sfaturi. Va ca, cunosti fenomenul. Eu am gasit din greseala pe net chestiile cu upgradatul.Cred ca la anul voi incerca sa upgradez un shimano aerlex sa o transform dintr-un rulment in 3+1 sa vad cum se comporta. Oare ce fel de rulmenti folosesc firmele cum ar fi daiwa la mulinetele low cost : abec 1 sau 3 sau 5?

Scrie răspuns

Înapoi la “Altele”